De Dag van de Thuiswerker

De dag van de Thuiswerker
Vandaag 16 maart is het officieel ‘De dag van de Thuiswerker’. Wie had een jaar geleden gedacht dat we nu nog massaal zouden thuiswerken en corona ons nog steeds in de greep houdt? Het is een uitdaging voor iedereen en dus ook voor ons. Benieuwd wat wij tijdens deze toch wel vreemde tijd hebben ondernomen om de verbinding te blijven behouden met onze medewerkers? Lees hierover meer in dit blog.

15 maart 2020, de dag waarop het kabinet verdergaande maatregelen neemt en Nederland verder op slot gaat. Een dag later een toespraak van Mark Rutten. ‘Goedenavond, het coronavirus houdt ons land in de greep. Ons, én de rest van de wereld. Samen staan we voor een opgave van enorme omvang. Veel mensen zullen het gevoel herkennen dat we de laatste weken in een achtbaan zitten die steeds sneller lijkt te gaan rijden. Je vraagt je af: gebeurt dit echt? Want de maatregelen die hier en elders worden getroffen zijn ongekend voor landen in vredestijd.’

Thuiswerken

Tijdens de persconferentie van ministers Bruins en Slob op 15 maart 2020 geeft men aan dat we vanaf 16 maart 2020 massaal thuis moeten werken. Het is vandaag 16 maart 2021 officieel ‘De dag van de Thuiswerker’. Wie had gedacht dat we een jaar later nog massaal zouden thuiswerken en dat corona ons nog steeds in de greep houdt? Verplicht langer thuiswerken, een avondklok en voorlopig nog geen sociale activiteiten. Minder sociale contacten en de wereld wordt letterlijk kleiner. Dit vraagt flexibiliteit van ieder mens. De wereld zoals we hem kende, is niet meer hetzelfde. Een exacte datum hebben we nog niet al hopen we dat vanaf april 2021 onze wereld toch weer iets groter mag worden.

Alle hens aan dek

Deze periode vraagt veel van ons als mens maar ook als werknemer en werkgever. Voor ons was het op zondag 15 maart meteen alle hens aan dek om meteen iedere medewerker te informeren. Gelukkig was het voor de hele organisatie snel ingeregeld en onze helpdesk volgde 2 werkdagen later. Na deze 2 dagen was iedereen ingelogd op het thuisnetwerk en sindsdien overleggen we massaal via Microsoft Teams.

Verbinding behouden

De vraag die we ons als werkgever hebben moeten stellen is hoe we de verbinding met onze medewerkers behouden. We hebben hiervoor ons uiterste best gedaan en diverse zaken opgepakt:

  • Het versturen van interne updates om medewerkers op de hoogte te brengen van alle veranderingen;
  • Het laten opnemen van een aantal fitness workouts door een personal trainer;
  • Het versturen van een corona overlevingspakket aan alle medewerkers;
  • Het afnemen van een enquête omtrent thuiswerken om zo de gemoedstoestand bij de medewerkers te polsen, maar ook om in te springen daar waar nodig is;
  • Het organiseren van een digitale kerstborrel;
  • Het versturen van een thuiswerkgids aan alle medewerkers, waarbij tips worden gedeeld over: hoe blijf ik gezond, hoe richt ik mijn werkplek in, wat is een goede werkhouding en hoe kun je de balans houden tussen werk en privé.
Wij gaan ervoor, jij ook?

Ook in moeilijke tijden zetten wij ons beste beentje voor. Zowel voor onze medewerkers als voor onze klanten staan we in deze toch wel vreemde tijd klaar. Samen werken we verder aan grip op verantwoorde zorg. Juist nu!

Bezoekadres
Wilhelminastraat 39
6131 KM Sittard

Postadres
Postbus 5065
6130 PB Sittard

Meer informatie?
088 007 9494
(ma-vr | 9:00u – 16:30u)

Wil uw gemeente meer informatie?  Neem dan via onderstaande button contact met ons op.  

Scroll naar top

Om deze website goed te laten werken maken we gebruik van cookies.