Grip op zorg? Zo helpt Lucile …

Hoe kun je sturen op de Wmo en Jeugdwet? Hoe zorg je nu en in de toekomst voor kwalitatieve zorg en ondersteuning die er toe doet? Vele mensen in Nederland houden zich met deze vragen bezig.
Hier lees je hoe Lucile haar steentje bijdraagt aan grip op verantwoorde zorginzet. Samen verder …

Wat een droomscenario:  Het administratieve proces rondom ingezette zorg vanuit de Wmo en Jeugdwet verloopt altijd helemaal tip top. En vragen van medewerkers bij gemeenten, zorgaanbieders en cliënten over ingezette of geleverde zorg zijn er voor de backoffice niet. De realiteit is natuurlijk anders. Als backoffice medewerker zorg ik ervoor dat gemeenten, zorgaanbieders en cliënten zo goed mogelijk worden geholpen.

Waarmee help je gemeenten, zorgaanbieders en cliënten?

Vanuit gemeenten, zorgaanbieders en cliënten komen per telefoon of mail allerlei soorten vragen binnen. Deze vragen hebben allemaal te maken met de administratie die wij voor gemeenten uitvoeren. Bijvoorbeeld:

Zorgaanbieder

  • Ik heb nog geen digitale toewijzing ontvangen van een cliënt die bij ons in zorg komt. Wanneer krijg ik deze? 
  • Wanneer wordt mijn declaratie uitbetaald?

Burger

  • Ik heb een Pgb indicatie, wat is de hoogte van het toegekende budget?
  • Via het dienstenvoucherportaal wil ik graag Dienstenvouchers bestellen. Kunt u me hierbij helpen? 

Gemeente

  • Wanneer wordt het Pgb budget voor mevrouw X aangeleverd bij de SVB?
  • Kun je nakijken wat het declaratiegedrag van zorgaanbieder X is? 
Waarmee moet je rekening houden bij je werk?

Mijn werk als backoffice medewerker is geen dag of zelfs uur hetzelfde. Mijn dag kan beginnen met een telefonische vraag van een 85 jarige dame en het volgende gesprek kan zijn met een nieuwe contactpersoon bij een landelijke zorgaanbieder.

Aan mij dus de taak om bij elke vraag in mijn communicatie rekening te houden met wie de vraag stelt én om de vraag en het bijpassende antwoord goed boven tafel te krijgen.

Gelukkig sta ik er niet alleen voor. Binnen Zorg-Lokaal zijn op verschillende vlakken experts aanwezig. Van experts op het gebied van het betaal- of CAK proces tot technische expert. Dus als ik een vraag zelf niet één, twee, drie weet op te lossen dan is er altijd iemand op wie ik terug kan vallen.

Zo kan ik ervoor zorgen dat ik een antwoord kan geven op alle vragen die vanuit gemeenten, zorgaanbieders en cliënten komen. Met deze antwoorden geef ik verschillende groepen een beetje grip op de zorginzet die geleverd wordt. 

Benieuwd wat Zorg-Lokaal voor uw gemeente kan betekenen? Vraag dan hier de gewenste informatie aan.

INFORMATIEVERZOEK

 

Bezoekadres
Wilhelminastraat 39
6131 KM Sittard

Postadres
Postbus 5065
6130 PB Sittard

Meer informatie?
088 007 9494
(ma-vr | 9:00u – 16:30u)

Wil uw gemeente meer informatie?  Neem dan via onderstaande button contact met ons op.  

Scroll naar top